torsdag 3. mars 2011

strawberry fields forever


Jeg drømmer om sol og late dager. Gress under bare føtter, og slumre i skyggen.
Trodde aldri jeg skulle ønske meg et myggstikk, men nå er jeg lei snø.

I mellomtiden skal jeg begynne å legge litt planer for hagen.
Årets prosjekt er en liten, liten jordbær åker.
Litt plank, litt jord og noen planter så skal jeg love å luke og stelle de pent.



 "viser for gærne jinter" av Alf prøysen

Oppå Lauvåsen veks det jordbær, fine jordbær,
raue jordbær, hele væla er bære jordbær,
finn et strå og træ dom på.
Men ett er for gammalt, det ska få stå.
Ett er for grønt, det går vi ifrå,
men aille andre ska vi ta med hemmat
og leve lykkelig med sukker på.
*
Oppå Lauvåsen veks det gutter, fine gutter,
lange gutter,hele væla er bære gutter,
finn et strå og træ dom på.
En er for gammal, hæin ska få stå.
En er for ung, hæin går vi ifrå,
men æille andre ska vi ta med hemat
og leve lykkelig med sukker på.
*
Oppå Lauvåsen veks det minner,gode minner,
gærne minner,hele væla er bære minner
finn et strå og træ dom på . . .
Ett er for gammalt, det ska få stå.
Ett er for nytt, det går vi ifrå,
men æille andre ska vi ta med hemmat
og leve lykkelig med sukker på.

Bilder er lånt fra www.Isabellas.dk


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar