lørdag 22. september 2012

Vin kveld


Fredag kveld og det var duket for vinkveld med flotte damer.
Denne gangen var det min tur til å være vertinne og lenge har jeg lekt med forskjellige ideer til retter og pådekking. Men;

Etter vår fantastiske tur til Frankrike, tok alle planer en drastisk vending. Alle tidligere ideer om mat og bordekking, ble naturlig dreid mot det mer romantiske og rustikke.



Bordet ble pyntet med bla.eføy og makroner, på menyen sto Boeuf bourguignon - fransk, vinkokt kjøttgryte. Fikk nesten følelsen av å være i Julie, fra filmen Julie & Julia, sine sko der jeg sto og kokkelerte.



Denne retten kan for øvrig anbefales på det sterkeste nå som høsten har meldt sin ankomst. Også kan den lages dagen før gjestene dine kommer, da setter smakene seg, og den smaker bare helt * magnifique*

Dessert ble en espresso kake med nøtter og honning etter oppskrift fra Sweet Paul. Ikke så fransk kanskje denne, men syns den hadde mye høst over seg. Den ble servert med vanilje is ved siden, og en liten Disaronno- mandel likør i glasset.



Ønsker alle en hyggelig helg!

(dymo detaljer inspirert av Sukkertøy for Øyet)



6 kommentarer:

  1. Heisan Lulla
    Så fantastisk å kunne sette seg ved dette bordet! Maten ser og høres himmelsk ut og bordet er vakkert dekket med omhu. Er imponert over dere som dekker så fint. Akkurat der er jeg ganske enkel og duker finnes nesten ikke i hus.
    Glad helg til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for søte ord!Glad uke til deg:)

      Slett
  2. ÅÅåå så godt det ser ut!!
    Klem

    SvarSlett
  3. Så flott du har gjort det!!
    Ble så fasinert av bildene dine under her..Litt av et hotell..Og FOR en seng, WOW!

    God søndag:)

    SvarSlett
    Svar
    1. God kveld,ja det hotellet var mye,mye mer enn jeg noen gang har opplevd.Jobben betalte for hele herligheten,så følte meg nesten som i en drøm i4 dager.tusen takk for koselig kommentar over♡:-)

      Slett
  4. Nam, så utrolig digg og innbydende det så ut da du;) Og tusen takk for koselige ord på min blogg;) Det varmer!
    Skal si litt om den søte vasen i morgen;)

    Fin fin kveld til deg !

    -malla-

    SvarSlett