søndag 2. september 2012

Om maling, lyng og en ken-kur.........









Endelig har kjøkkenbenken blitt hvit.
De lite tiltalende respatex platene som har glitret på kjøkkenet her sikkert siden huset var nytt på ’90 tallet, er endelig hvite.
Etter å ha vasket de med salmiakk, pusset de ned med sandpapir, malte jeg 3 lag med gulvmaling.
Så langt er jeg kjempefornøyd med resultatet, men må innrømme at jeg er spent på når malingen har tørket ordentlig, om det at det fort blir hakk og riper. I så fall må vi ty til det dyrere alternativet; legge fliser eller bytte ut hele benkplaten.

Ellers har helgen blitt brukt til å bytte ut blomster med lyng og pyntekål. En gammel, stor kjele jeg fant på loppis passet fint som blomsterpotte ved inngangsdøren.

Og i går var vi å hentet den kuleste flaggermus/kenguru skoleplansje hos Kaspara.
Der ble vi tatt hjertelig imot med kaffe og is i deres flotte utestue. Tusen takk I.L, vi koste oss i solen hjemme hos dere. Gutta i huset her har nå døpt deg ”hun snille damen ”,og minsten her øver iherdig på å klare å uttale kenguru,eller ken-kur om du vil J

2 kommentarer:

  1. Kjøkkenbenken ble flott :) Vi har malt kjøkkenbenken på hytta med gulvmaling, og den tåler MASSE :) Håper du blir like fornøyd med resultatet :)

    SvarSlett
    Svar
    1. tusen takk Beppe. Det var godt å høre, for skal innrømme jeg var litt spent med resultatet/hvor slitesterkt det ville bli,til tross tips fra lokale byggmakker:)

      Slett