tirsdag 20. desember 2011

Julestress eller før-juls kos?





Blogger, blader og aviser viser frem stilrene julepynta hjem, jeg blar og kikker med store øyne, suger til meg inspirasjon.
Føler tiden løper fra meg, skulle ha ryddet der før jul, skulle ha bakt de kakene, skulle mamma’s "gamle" julegardiner vært byttet ut?, leker ligger strødd utover stuegulvet sammen med papir fra dagens kalender gave.
Skulle ønske det var mer enn 24 timer i døgnet noen ganger, noen egne Lulla timer.

STOPP sier jeg til meg selv, hvem er det du stresser for?
Barna bryr seg vel ikke om vi har 7 slag, om julegardinene ikke er trendy, eller om det ryddet i alle kroker.
De vil ha tiden vår, stunden på morgenen hvor de forventningsfulle river av papiret på dagens gave, de vil ha et fang å sitte på når det er Blåfjell. Og derfor føler kanskje en husmor, 3 dager før jul, at adventstiden jeg i år tenkte skulle bli fylt med masse kreativitet, måtte vike litt for de reelle behov en 2 og 5 åring har i hverdagen.

Men nå jules det i huset. Sakte, men sikkert.
Pepperkaker er bakt og pyntet, gaver pakket inn, blomster på bordet og barnas kreasjoner fra barnehagen har fått plass på kjøkkenhyllen.
Mannen har vært snill å handle inn det meste av mat og drikke, og treet skal snart inn i varmen, så da er vel det meste under kontroll allikevel Y

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar